Ryytyy
Eilen sain kiinni mestarin ystävän, joka on myös meidän ystävämme. Hän tapaa mestarin lähiaikoina ja tiedustelee työtilannetta. Jos on niin, ettei tämä mies ehdi meidän projektiimme, tarvitsemme uuden.
Tätä odotellessa selaamme edelleen myytävien mökkien kuvia, siis valmiiden, jotka joku toinen on joskus rakentanut.
Miten voi jokin ala olla näin hankala? Siinä missä elektroniikkateollisuudessa puhutaan asiakaslähtöisyydestä, rakennusala on täysin tekijöiden sanelema sekamelska. Asiakkaat, siis itselleen taloa hankkivat, ovat täysin materiaaleja ja palveluita myyvien tyyppien armoilla. Viimevuotinen talopaketin ostoyritys oli sekin paljonpuhuva: ei saumaa hintaneuvotteluihin. Pyydetyn hinnan maksavia ostajia ilmeisesti on jonoksi asti.
2 Comments:
Kuulostaa tutulta. Itsekin olen ihmetellyt asiakaspalvelun puuttumista (itse toimin asiakkaiden kanssa hieman toisin). Ikävä kyllä tällä hetkellä rakennusala on täynnä tolloja, jotka polttavat siltoja takana ja joita ei kiinnosta asiakaspalvelu tippaakaan. Itse olen muuttanut asennetta siihen suuntaan, että ennemmin maksan niille, jotka eivät lupaa liikoja ja tekevät sen jonka lupaa - hinnasta riippumatta.
Surullista, mutta totta.
Niin, maksamaan mekin olemme varautuneet... Mutta kun sekään ei juuri nyt auta. Emme pääse alkuun. Rahoitusasiat olemme jo onneksi ratkaisseet - täytyykin kirjoittaa siitä joku kerta - mutta tämä tekeminen. Kesä tulee, eikä mökkiä ole.
Lähetä kommentti
<< Home